Interview: Scouting Nederland een voorbeeld voor andere (jeugd)verenigingen
Jarenlang was ik met heel veel plezier en enthousiasme lid van Scouting Nederland. Eerst als jeugdlid, later als leiding en bestuurslid. Veel competenties die van toepassing zijn in mijn dagelijkse werk ontwikkelde ik al bij scouting: organiseren, samenwerken, plannen, omgaan met allerlei soorten mensen, creativiteit, besluitvaardigheid, klantgerichtheid, overtuigen, omgaan met onverwachte situaties etc.
In de nieuwe C komt mijn passie voor scouting samen met een andere passie: schrijven. Ik mocht namelijk Iris Brummelhuis, communicatiemanager, interviewen. Iris licht in het artikel toe hoe Scouting Nederland midden in de maatschappij staat en dat ieder thema daarmee relevant is. “We haken met een positieve insteek in op de thema’s die passen binnen in onze organisatie- en communicatiestrategie, in plaats van versnipperd allerlei onderwerpen te kiezen en overal ‘ja’ op te zeggen.”
Focus houden en keuzes maken is ook in het communicatievak belangrijk. Daarmee is de aanpak van Iris en haar team niet alleen een voorbeeld voor andere (jeugd)verenigingen, maar ook voor communicatieadviseurs.
2024_c_magazine_scouting_nederland